|
Izdelava diplomske naloge,izdelava magistrske naloge,pisanje Izdelava diplomske naloge,izdelava magistrske naloge,pisanje diplomske naloge,pisanje magistrske naloge,pomoč pri oblikovanju diplomske naloge,pomoč pri oblikovanju magistrske naloge,seminarska naloga,izdelava seminarske naloge
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 07 Avg 2015 14:01 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
Preglednica 2: Povezava med raziskovalnim vprašanjem in metodami raziskovanja (Yin 2009)
Metoda Tip raziskovalnega
vprašanja
Zahtevana stopnja
nadzora*
Usmerjenost na sočasne
oziroma pretekle
dogodke
Poskusna
(eksperimentalna) metoda
Kako, zakaj? Popoln nadzor Sočasni
Anketiranje Kdo, kaj, kje, koliko? Ni nadzora Sočasni
Analiza arhivskih
podatkov (strukturirani
podatki)
Kdo, kaj, kje, koliko? Ni nadzora Pretekli
Zgodovinska / historična Kako, zakaj? Ni nadzora Pretekli
Študija primerov Kako, zakaj? Ni nadzora Sočasni
Legenda: * Zahtevana stopnja nadzora definira, v kolikšni meri lahko raziskovalec/ka nadzoruje proučevane
dogodke, procese itn. (Times New Roman 9 pt)
Poleg metod raziskovanja, predstavljenih v Preglednici 2, je možna uporaba še drugih
metod oziroma so možne njihove kombinacije, na primer:
• metode intervjuvanja: raziskovalec izvede strukturirane ali polstrukturirane
intervjuje s posamezniki oziroma v ciljnih skupinah, kjer raziskovalec želi
vpogled v različne perspektive (stališča, zaznave, občutja, verjetja) o
obravnavanem problemu, zato izvede skupinski intervju z razpravo;
• metode opazovanja ali opazovanja z udeležbo: raziskovalec fizično sledi
udeležencem v raziskavi, proučuje njihovo vedenje, odnose, pojave, fizično
okolje, dejavnosti, pogovore, sestanke (npr. opazovanje v bolnišnici);
• metoda kritičnega dogodka: dopolnjuje intervjuje, je krajši zapis raziskovalca,
ki sledi udeležencem v raziskavi, lahko proučuje že zapisane dnevnike, poseže v
zgodovino primera;
• analiza dokumentov: uporabimo dokumente, ki so nastali v toku raziskave ali
dokumente, ki niso bili ustvarjeni v toku raziskave (npr. zdravniški karton
pacienta, negovalna dokumentacija pacienta, list kontinuirane zdravstvene
nege);
• analiza podatkov oz. analiza vsebine (t.j. analiza kvalitativnih podatkov).
Vzorec (oz. material, primeri) – pri kvalitativnih nalogah je vzorec (oz. število
primerov) praviloma majhen, nenaključen in namenski.
Uporabljene pripomočke in merske instrumente se predstavi tako natančno, da je
možno raziskavo ponoviti. Predstavimo uporabljene statistične metode ter navedemo
ključne enačbe oz. formule uporabljenih statističnih testov in jih oštevilči z navadno
zaporedno številko v oklepajih, pred oklepajem so tri pike.
V podpoglavju Potek raziskave opišemo postopek izvedbe oz. zbiranja podatkov (kje,
koliko časa, kako smo dajali navodila). Predstavimo postopek pridobivanja dovoljenja
za izvedbo raziskave (morebitni dokumenti so priloga k nalogi).
4 Rezultati – prikažemo rezultate analiz zbranih podatkov. V to poglavje sodijo
rezultati v obliki besedila, preglednic, slik oz. grafov, ki se dopolnjujejo, a ne podvajajo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 09 Avg 2015 11:50 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
5 Razprava – se sklicuje na rezultate iz prejšnjega poglavja. Rezultate komentiramo z
vidika ciljev raziskave, primerjamo jih z rezultati drugih raziskav, razlagamo morebiten
razkorak med pričakovanimi in dobljenimi rezultati, presojamo njihovo natančnost in
veljavnost, jih interpretiramo z uporabo znanih teorij in tako iščemo odgovore na
postavljena raziskovalna vprašanja ter potrdimo oz. ovržemo morebitne hipoteze,
predpostavke. Pomembno je, da predočimo bralcu tudi omejitve raziskave. V dogovoru
z mentorjem se lahko poglavji Rezultati in Razprava smiselno združita.
6 Zaključek - običajno sestoji iz kratkega povzetka ugotovitev naloge ter iz
strokovnega mnenja in stališč avtorja o ugotovitvah naloge.
7 Viri – v tem poglavju po abecednem vrstnem redu navedemo vire, s katerimi smo si
pomagali pri izdelovanju pisnega izdelka.
B) KVANTITATIVNI TIP NALOGE
1 Uvod – opišemo problem, kaj je tisto, česar še ne vemo, in pokažemo njegovo
relevantnost, zakaj ga je vredno raziskovati. V tem delu naloge povzamemo dela, ki so
pomembna za obravnavano problematiko.
(primer oštevilčevanja enačb)
ob = a + b + c …(1)
2 Namen, hipoteze ali raziskovalna vprašanja – predstavimo namen naloge in
zastavljene hipoteze, ki so v obliki trdilnih stavkov.
3 Metode dela in materiali – navedemo uporabljeni material ter raziskovalne metode
in tehnike tako natančno, da je mogoča ponovitev raziskave.
Pri anketnih vprašalnikih naj vzorec zajema vsaj 30 (dodiplomski) oz. 100
(podiplomski) subjektov/enot. Opišemo populacijo, iz katere smo vzeli vzorec, in
opredelimo izbor vzorca. Opišemo postopek izvedbe oz. zbiranje podatkov (npr. kje,
koliko časa, kako smo dajali navodila). Nato opišemo uporabljene statistične metode.
4 Rezultati – prikažemo vse rezultate analiz zbranih podatkov oz. eksperimentov. V to
poglavje sodijo rezultati v obliki besedila, preglednic, slik oz. grafov, ki se dopolnjujejo,
a ne podvajajo.
Vsaka slika in preglednica morata biti opremljeni z opisnim naslovom, naslov ne sme
biti oblikovan kot vprašanje. Naslova slike se ne sme navajati še v sami sliki.
Posebno pozornost je treba nameniti ustreznemu navajanju merskih enot uporabljenih v
preglednici ali na sliki (glej Preglednica 3, kjer so v glavah stolpcev navedene merske
enote). Pisava v preglednici naj bo enaka kot v besedilu, po potrebi se jo lahko zmanjša,
vendar največ na 9 pt. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 10 Avg 2015 08:50 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
Mladostnik (n) Telesna masa (kg) Telesna višina (m) ITM (kg/m2)
M1
M2
Primer ustrezno opremljene slike (Slika 2) vsebuje poimenovanje osi z enotami:
• y-os: Število otrok
• x-os: Odgovori otrok
Slika 2: Odgovori otrok o doživljanju bolečine ob prejemu injekcije
Besedilo na slikah in v preglednicah naj bo slovenskem jeziku, ponazorila, ki so
prevzeta iz tuje literature, je treba prevesti v slovenščino.
5 Razprava – se sklicuje na rezultate iz prejšnjega poglavja. Komentiramo jih z vidika
ciljev raziskave, primerjamo z rezultati drugih raziskav, razlagamo morebiten razkorak
med pričakovanimi in dobljenimi rezultati, presojamo njihovo natančnost in veljavnost,
jih interpretiramo z uporabo znanih teorij in tako iščemo odgovore na postavljene
hipoteze oz. potrdimo ali zavrnemo postavljene hipoteze. Pomembno je, da predočimo
bralcu tudi omejitve raziskave. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 11 Avg 2015 15:38 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
6 Zaključek – običajno sestoji iz kratkega povzetka ugotovitev naloge ter iz
strokovnega mnenja in stališč avtorja o ugotovitvah naloge.
7 Viri – v tem poglavju po navodilih navedemo uporabljene vire.
C) NALOGE, KJER JE UPORABLJENA KOMBINACIJA
KVANTITATIVNEGA IN KVALITATIVNEGA
RAZISKOVALNEGA PRISTOPA
Študent naj upošteva strukturo predpisanih poglavij kvantitativnih in kvalitativnih nalog
in naj v dogovoru z mentorjem oblikuje končno strukturo. Pri tem je posebno pozornost
potrebno posvetiti podpoglavju 2 in 3, kjer naj se smiselno upoštevajo določila za oba
tipa nalog.
D) TEORETIČNE NALOGE
1 Uvod – predstavitev problema – opišemo problem in pokažemo njegovo
relevantnost.
2 Namen, hipoteze ali raziskovalna vprašanja – predstavimo namen in cilje naloge.
3 Metode dela in materiali – podrobno opišemo način iskanja literature (npr. uporaba
specializiranih zbirk podatkov, ključne besede).
4 Rezultati - Pregled in analiza virov zelo natančno povzame dela, ki so pomembna za
obravnavano problematiko. Prikažemo uveljavljene in alternativne teorije in jih kritično
ovrednotimo in analiziramo.
5 Razprava - V primeru omenjenega poglavja študent predlaga morebitne izboljšave, ki
bi jih lahko vpeljali na določeno področje ali zamisel, kako rešiti določen problem.
6 Zaključek - običajno sestoji iz kratkega povzetka ugotovitev naloge ter iz
strokovnega mnenja in stališč avtorja o ugotovitvah naloge.
7 Viri – v tem poglavju po abecednem vrstnem redu navedemo vire, ki smo jih
uporabili. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 12 Avg 2015 15:21 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
4 CITIRANJE IN NAVAJANJE VIROV
Pravilno citiranje in navajanje literature je pomemben element, s katerim razkrijemo
vire informacij, ki smo jih navedli v pisnem izdelku. Je pomemben element
preprečevanja plagiatorstva. Bralcu omogoča, da lahko po potrebi poišče dodatne
informacije iz izvirnih virov. Skladnost in doslednost pri citiranju in navajanju literature
je pri tem ključnega pomena. Ključni elementi citiranja in navajanja virov so:
• beleženje bibliografskih podatkov posameznega vira in (če je možno) ključnih
strani,
• upoštevanje predpisanih ločil in okrajšav pri navajanju virov,
• vstavljanje citata na ustrezno mesto v besedilu,
• pravilno izdelano poglavje Viri - vnesemo samo vire, ki jih citiramo v besedilu.
Stavke tvorimo tako, da povzamemo ideje različnih avtorjev (jih ne dobesedno
prepisujemo) in besedilo opremimo z ustreznim/i citatom/i. Besedilo praviloma tvorimo
s parafrazíranjem, kar pomeni, da na novo oz. drugače predstavimo ali razlagamo že
znano temo. Dobesedno citiranje se uporablja npr. pri navajanju zakonov, izjav in slik
oz. preglednic iz drugih virov. V primeru dobesednega citiranja besedilo označimo z
navednicami in ležečim tiskom.
Podatki o uporabljeni literaturi in virih morajo biti natančni in preverjeni. Naloga naj
vsebuje vsaj 30 virov, izjema so naloge na področjih, kjer je na voljo zelo malo
literature. Priporočljivo je, da je vsaj dve tretjini virov mlajših kot deset let. Zaželena je
uporaba specializiranih zbirk podatkov, katerih povezave se nahajajo na spletni strani
UP FVZ in UP Univerzitetne knjižnice (UPUK). V poglavju Viri je treba navesti tako
tiskane kot elektronske vire. Navedemo tudi vire, iz katerih smo črpali slike oz.
preglednice. Študentom priporočamo, da uredijo vire z orodjem za citiranje in navajanje
virov (npr. End Note, Zotero).
4.1 Citiranje virov
Viri se navajajo sladno s standardom ISO 690. Citat mora biti naveden pred piko oz. na
ustreznem mestu znotraj stavka v besedilu v obliki: (Priimek, leto nastanka vira).
V primeru, da imamo enega avtorja citiramo npr. (Novak, 2006),
V primeru dveh avtorjev (Novak in Koren, 2007),
V primeru več avtorjev (Novak in sod., 2011).
V primeru navajanja več del se slednje loči s podpičji; navedemo jih kronološko od
najstarejšega do najnovejšega npr. (Bratož, 1999; Cek in sod., 2001; Antončič, 2002).
Možno je tudi vključiti priimek avtorja v stavek:
Novak (2006) navaja, da …
Novak (2006) in Koren (2007) sta ugotovila, da je uporaba … |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 13 Avg 2015 15:05 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
Kolikor dobesedno citiramo besedilo, se za letnico vnese vejico in stran/i citata.
Npr. Novak (2007, 40–45) je ugotovil, da je »dobesedni citat«.
Npr. V Zakonu o nepravdnem postopku (2007, 451) je zapisano, da je »dobesedni
citat«.
Če sta več kot dva avtorja, se navede le prvega in dopiše in sod. (Kovačič in sod.,
2008). V primeru navajanja več del se slednje loči s podpičji; navedemo jih kronološko
od najstarejšega do najnovejšega:
(Bratož 1999; Cek in sod. 2001; Antončič 2002).
Če ima več virov enako letnico izdaje, se jih navede v zaporedju po abecednem vrstnem
redu prvega avtorja oz. naziva ustanove:
(Antončič 2002; Bratož 2002; Cek in sod. 2002).
Ko citiramo več del istega avtorja z isto letnico izdaje, je potrebno za letnico dodati
malo črko po abecednem redu: (Kuhar 2013a; 2013b). Slednje se označi ob letnici
posameznega vira v poglavju Viri. V izogib nesporazumu je potrebno uporabiti zgolj
izvirni vir. Če podatke o določenih rezultatih citira nek drug vir in do prvega, izvirnega
vira nikakor ni možno dostopati, se lahko izjemoma citira drugi vir. Vedno pa je treba
navajati izvirna dela. Posredno citiranje ni dovoljeno.
V poglavjih Povzetek in Zaključek ni citiranja literature.
Posebno pozornost je potrebno nameniti uporabi virov, iz katerih črpamo slike oz.
preglednice – navesti stran. V takih primerih je potrebno v naslov slike in preglednice
vnesti priimek avtorja, naslov dela in leto izida publikacije, iz katere smo črpali
podatke. Prav tako mora biti vir naveden v poglavju Viri.
4.2 Navajanje virov
V poglavju Viri navedemo uporabljene vire po abecednem vrstnem redu priimka prvega
avtorja; kolikor slednjega ni, naziv ustanove. Citati v besedilu morajo biti usklajeni s
poglavjem Viri in vsi viri v tem poglavju so citirani v besedilu naloge. Citira in navaja
se lahko le objavljena dela.
V poglavju Viri uporabljamo slog Navaden (Preglednica 1), razmik med posameznim
virom enojen.; pri tem je prva vrstica posameznega vira viseča (nastavitev odstavka:
zamikanje, posebno: viseče: zamik za 1 cm). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 14 Avg 2015 08:35 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
5 VIRI
IVANKO, Š. Raziskovanje in pisanje del: metodologija in tehnologija raziskovanja in
pisanja strokovnih in znanstvenih del. Kamnik: Cubus image, 2007.
YIN, R.K. Case study research: Design and methods. Thousand Oaks idr.: Sage, cop.
2009.
NATIONAL INFORMATION STANDARDS ORGANIZATION. ISO 690:2010,
Information and documentation -- Guidelines for bibliographic references and
citations to information resources.
Priimek Začetnica imena. Skrajšani naslov naloge (pagina viva)
tip dela, študijski program, institucija, leto
14
POVZETEK
Bistvo povzetka je, da z njim na kratko predstavimo celo nalogo. Povzetek mora biti
sestavljen iz uvodnega stavka, ki mu sledijo namen in cilj naloge, hipoteza oz. hipoteze,
materiali in metode in rezultati ter zaključek pri kvantitativnih nalogah. Pri kvalitativnih
nalogah hipoteze in materiale in metode nadomestimo z opisom vzorca in metodologije.
V primeru uporabe strukturiranega povzetka, katerega uporaba je priporočljiva pri
raziskovalnih nalogah, se podpoglavja imenujejo: Teoretična izhodišča, Metode dela,
Rezultati in Zaključek.
Pri teoretičnih nalogah v povzetku navedemo uvodne stavke, s katerimi pojasnimo,
zakaj obravnavamo omenjeno problematiko. Sledi predstavitev strukture naloge z
vsebino poglavij. Na zaključku povzetka v enem ali dveh stavkih povzamemo zaključne
ugotovitve.
Povzetek naj vsebuje od 200 do 250 besed.
(slog Navaden – Preglednica 1)
Pomembno:
• povzetek pišemo v 1. osebi množine ali v nedoločniku,
• v povzetku ni citiranja virov,
• v povzetku ne uporabljamo kratic (izjema so le standardne ali splošno znane
kratice, npr. AIDS, DNA).
Ključne besede: največ 5 ključnih besed, ločenih z vejico.
(slog Navaden – Preglednica 1) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 16 Avg 2015 19:28 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
SUMMARY
Prevod povzetka
(slog Navaden – Preglednica 1)
Keywords: Prevod ključnih besed v angl.
(slog Navaden – Preglednica 1)
Priimek Začetnica imena. Skrajšani naslov naloge (pagina viva)
tip dela, študijski program, institucija, leto
16
ZAHVALA
Zahvala je obvezna.
Vključuje zahvalo vsaj financerjem, mentorjem in lektorjem jezika oz. tistim, ki so
pomagali pri nastanku naloge.
(slog Navaden, Preglednica 1) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 19 Avg 2015 13:31 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
Priročnik za pisanje
znanstvenih in
strokovnih del na
Fakulteti za komercialne
in poslovne vede
Celje, januar 2014
Uredila ■ doc. dr. Hana Šuster Erjavec
Sodelavci ■ doc. dr. Tatjana Kovač, izr. prof. dr. Marjana Merkač Skok, red. prof.
dr. Boris Snoj, doc. dr. Anita Goltnik Urnaut, Damijan Pesjak, univ. dipl. bibl.,
mag. Tatjana Dolinšek, Andreja Nareks, dipl. inž. log. (UN), Vesna Domadenik,
dipl. ekon.
PRIROČNIK ZA PISANJE ZNANSTVENIH IN STROKOVNIH DEL NA FAKULTETI ZA
KOMERCIALNE IN POSLOVNE VEDE
1. izdaja
Strokovna recenzija ■ mag. Mirjana Ivanuša Bezjak
Lektoriranje ■ Marija Erjavec, prof. slov.
Izdala in založila ■ Fakulteta za komercialne in poslovne vede
Celje 2014
Zbirka ■ Učbeniki FKPV
Tisk ■ Fakulteta za komercialne in poslovne vede
Celje 2014
Naklada ■ 500 izvodov
© 2014 Fakulteta za komercialne in poslovne vede
Kopiranje oz. razmnoževanje brez pisnega dovoljenja FKPV je prepovedano.
CIP - Kataložni zapis o publikaciji
Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana
001.818:378.633(035)
PRIROČNIK za pisanje znanstvenih in strokovnih del na Fakulteti
za komercialne in poslovne vede / [sodelavci Tatjana Kovač ... [et
al.] ; uredila Hana Šuster Erjavec]. - 1. izd. - Celje : Fakulteta
za komercialne in poslovne vede, 2014. - (Zbirka Učbeniki FKPV)
ISBN 978-961-6825-80-1
1. Kovač, Tatjana, 1955- 2. Šuster Erjavec, Hana
269563392 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 22 Avg 2015 07:33 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
KAZALO VSEBINE
1 UVOD.................................................................................................................... 7
2 SPLOŠNA PRAVILA, KI VELJAJO PRI PISANJU STROKOVNIH IN
ZNANSTVENIH DEL NA FKPV ............................................................................ 8
3 LITERATURA IN VIRI......................................................................................... 10
3.1 Nekaj navodil glede iskanja literature ........................................................... 10
3.1.1 Vrste virov ..................................................................................................... 10
3.1.2 Iskanje literature ........................................................................................... 10
3.1.3 Branje in izpisovanje literature ...................................................................... 15
3.2 Sprotni navajanje literature ............................................................................ 18
3.2.1 Dobesedno citiranje ...................................................................................... 18
3.2.2 Povzemanje besedila .................................................................................... 20
3.2.3 Navajanje sekundarnega vira ....................................................................... 20
3.2.4 Povzemanje/citiranje več del znotraj enega odstavka .................................. 21
3.2.5 Več del istega avtorja, izdanih v istem letu ................................................... 21
3.2.6 Kako pri sprotnem navajanju literature navesti podatke o avtorjih? .............. 21
3.2.7 Prispevek v zborniku referatov ali poglavje v knjigi več avtorjev ................... 25
3.2.8 Navajanje prispevka s spleta ........................................................................ 25
3.2.9 Navajanje članka iz baz celih besedil (npr. ProQuest, SpringerLink,
Emerald … ) ................................................................................................. 26
3.2.10 Citiranje ustnega vira .................................................................................... 26
3.3 Bibliografija ..................................................................................................... 27
3.3.1 Monografije ................................................................................................... 28
3.3.2 Več kot en kraj izida, več kot ena založba .................................................... 29
3.3.3 Diplomske naloge, magistrske naloge, doktorske disertacije ........................ 31
3.3.4 Raziskovalna poročila ................................................................................... 31
3.3.5 E–knjige ........................................................................................................ 32
3.3.6 Prispevek v zborniku, poglavje v monografiji ................................................ 33
3.3.7 Članki v serijskih publikacijah ....................................................................... 34
3.3.8 Prispevki v uradnem dokumentu, zakoni ...................................................... 36
3.3.9 Spletni viri in prispevki na CD-ju, DVD-ju ...................................................... 37 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 24 Avg 2015 08:49 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
3.3.10 Spletni videoposnetki in blogi ....................................................................... 38
3.3.11 Interni viri ...................................................................................................... 39
4 RAZISKOVALNO DELO PRI PRIPRAVI ZNANSTVENEGA DELA .................. 41
4.1 Izbira teme za diplomsko, magistrsko ali doktorsko nalogo ....................... 41
4.2 Metode raziskovanja ....................................................................................... 42
4.3 Vrste raziskovanja .......................................................................................... 43
5 OBLIKOVANJE ZNANSTVENEGA ALI STROKOVNEGA DELA ..................... 47
5.1 Zunanja stran (platnice) diplomskega, magistrskega ali doktorskega
dela ................................................................................................................... 47
5.2 Prva notranja stran (ponovljena platnica) .................................................... 48
5.3 Nastavitev strani in izpis ................................................................................ 49
5.4 Številčenje strani ............................................................................................ 49
5.5 Tip pisave, velikost črk, slog ......................................................................... 49
5.6 Poglavja ........................................................................................................... 50
5.7 Opombe pod črto (sprotne opombe v nogi dokumenta) ............................. 50
5.8 Tabele, slike, formule in kratica ..................................................................... 51
5.9 Kazalo vsebine ................................................................................................ 53
5.10 Obseg dela....................................................................................................... 53
6 NEKATERA DRUGA NAVODILA PRED ODDAJO NALOGE ........................... 55
6.1 Tehnični pregled naloge ................................................................................. 55
6.2 Priprava na predstavitev strokovnega oziroma znanstvenega dela ........... 55
6.2.1 Priprava gradiva za predstavitev................................................................... 56
6.2.2 Izbor in priprava prostora in tehničnih pripomočkov ..................................... 57
7 POSEBNOSTI PRI PRIPRAVI DIPLOMSKE NALOGE ..................................... 58
7.1 Prijava teme z dispozicijo diplomske naloge ............................................... 58
7.1.1 Naslov diplomske naloge in točke dispozicije ............................................... 58
7.1.2 Potrditev teme diplomske naloge .................................................................. 61
7.2 Poglavja diplomske naloge ............................................................................ 61
7.3 Vezava in število izvodov diplomske naloge ter prijava na zagovor .......... 67
7.4 Zagovor diplomske naloge (protokol) ........................................................... 67 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 25 Avg 2015 09:12 Naslov sporočila: Pomoč pri pisanju diplome,diplomske naloge,magistrske naloge |
|
|
1 UVOD
S Priročnikom za pisanje znanstvenih in strokovnih del na Fakulteti za
komercialne in poslovne vede (v nadaljevanju Priročnik) želimo študentom
Fakultete za komercialne in poslovne vede (v nadaljevanju FKPV) in tudi njihovim
mentorjem pomagati, svetovati in jih spodbujati na poti do uspešnega zaključka
študija.
Ta priročnik vam bo v pomoč pri pisanju:
- seminarskih nalog,
- diplomskih nalog,
- magistrskih nalog,
- doktorskih nalog in
- drugih znanstvenih del (denimo člankov za našo mednarodno znanstveno
konferenco).
Priročnik je sestavljen tako, da so na začetku predstavljena splošna pravila, ki veljajo
pri pisanju strokovnih in znanstvenih del na FKPV.
Sledijo navodila in priporočila, kako pristopiti k iskanju literature in virov, v
nadaljevanju pa so predstavljene osnove metodoloških pristopov k raziskovanju.
V petem poglavju so določila za oblikovanje strokovnih in znanstvenih del s
priporočenim obsegom, v šestem poglavju pa predvsem navodila za pripravo
predstavitve naloge.
V sedmem, osmem, devetem in desetem poglavju so predstavljene nekatere
posebnosti, ki jih mora prebrati in upoštevati vsakdo, ki pripravlja diplomsko,
magistrsko, doktorsko ali seminarsko nalogo. Specifika seminarskih nalog na vseh
stopnjah našega študija in tudi smereh je tolikšna, da bi težko pripravili navodila, ki bi
veljala za vse predmete, smo pa v tem poglavju navedli nekaj splošnih navodil, ki
veljajo v vseh primerih. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 26 Avg 2015 09:00 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
2 SPLOŠNA PRAVILA, KI VELJAJO PRI PISANJU STROKOVNIH IN
ZNANSTVENIH DEL NA FKPV
Pisci diplomskih, magistrskih in drugih strokovnih in znanstvenih del ne ustvarjajo kar
po spominu in ne izhajajo zgolj iz svojega omejenega znanja, ampak si pri pisanju
pomagajo z različnimi objavljenimi podatki, s proučevanjem literature črpajo tuje
znanje, povzemajo dejstva iz drugih del, uporabljajo že izdelane koncepte in teorije
ter prevzemajo tuje misli. Vsako raziskovanje in pisanje torej deloma temelji na
proučevanju podatkov. Obstoječe znanje povzemamo, ga razčlenjujemo,
dopolnjujemo in z dodanim lastnim prispevkom združujemo v novo kakovostno
znanje. Tako ali drugače zapisano znanje s tem omogoča napredek in porajanje
novega znanja, saj ni treba vsakokrat vsega ponovno odkrivati (Kobeja, 2001, str.
11).
Jezik v strokovnem ali znanstvenem delu ne sme biti esejističen, literaren, ampak
stvaren, znanstven. Izražati se moramo jasno in natančno ter dosledno uporabljati
strokovno terminologijo. Uporabljajte besede in stavke, ki niso stilno zaznamovani.
Denimo neprimerno je zapisati »spolna zasedenost vzorca je enakovredna«. Zapišite
raje »50 % anketirancev je moških in 50 % žensk«. Primer stilno zaznamovanega
besedila, ki ne sodi v strokovno ali znanstveno delo je na primer »iz rezultatov je
razvidno, kam pes taco moli«. Tudi, če je stilno zaznamovano besedilo označeno z
narekovajem spodaj in zgoraj, ne sodi denimo v diplomsko nalogo. Bolje kot da
napišete »dobra četrtina anketirancev je …«, napišite preprosto, natančno in
razumljivo »25,6 % anketirancev je …«. Delo mora biti bralcu razumljivo. Pišemo ga
v prvi osebi ednine.
Besedilo pišemo v odstavkih. V posameznem odstavku je skupina stavkov, ki
izražajo zaokroženo misel in se logično povezujejo s prejšnjim oziroma naslednjim
odstavkom. Ko povezanosti ni več, se odločimo za novo poglavje.
Seminarska naloga, diplomska naloga, magistrska naloga ali doktorska naloga so
praviloma napisane v slovenskem knjižnem jeziku, v skladu s pravili skladnje in |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 27 Avg 2015 13:24 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
pravopisa. Pregleda in popravi jo lektor, ki svetuje tudi slogovne popravke, čeprav je
slab slog včasih zelo težko popraviti.
Slab jezik, jezikovne in tipkarske napake so lahko razlog za zavrnitev naloge.
Zavedati se moramo, da je diplomska, magistrska ali doktorska naloga knjižna enota
v visokošolski strokovni knjižnici. Študent je odgovoren za stilno in slovnično čistost.
Čistopis mora skrbno pregledati in odstraniti vse tipkarske napake. V primeru
malomarne jezikovne ali tehnične izvedbe bo Komisija zahtevala čiščenje in prepis
besedila ter ponovno vezavo.
10
3 LITERATURA IN VIRI
3.1 Nekaj navodil glede iskanja literature
Že pri izbiranju teme boste pregledali različno literaturo. Delo z viri, študij literature,
izpisovanje, urejanje zapiskov in podobna opravila spremljajo raziskovanje v vseh
fazah, sestavljajo študijsko delo, ki teče vzporedno ob različnih opravilih praktičnega
raziskovanja. Pri zbiranju gradiva ima izbor virov velik pomen, še zlasti je pomembno
novo, neznano in neobdelano gradivo.
3.1.1 Vrste virov
Vire lahko razdelimo v tri skupine:
- primarni: opazovanja, ugotovitve, analize, ki jih opiše raziskovalec sam;
- sekundarni: knjige, članki, ki jih ni napisal raziskovalec sam, pač pa drugi. To
pomeni, da so bili ti podatki in informacije že zbrani za druge namene (npr.
podatki o prebivalstvu, dohodku ipd.). To so lahko podatki podjetja ali
specializiranih institucij. Med sekundarne vire štejemo tudi strokovne
enciklopedije, priročnike;
- terciarni: to so zapisi o literaturi na kakem področju–bibliografije, recenzije,
kazala, izvlečki.
Nalogi je v prid, če uporabljamo več vrst virov in jih primerjamo ter preverjamo.
3.1.2 Iskanje literature
Pri iskanju literature za svojo temo imamo več možnosti, in sicer, da jo iščemo:
- neposredno v knjižnici,
- na zgoščenkah ali CD–ju in
- po računalniških omrežjih (po internetu).
Svetujemo obisk v naslednjih knjižnicah: v Celju Knjižnica FKPV in Osrednja
knjižnica Celje; v Mariboru Univerzitetna knjižnica Maribor, Mariborska knjižnica z |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ninanana123
Pridružen/-a: 25.07. 2012, 09:02 Prispevkov: 999
|
Objavljeno: 31 Avg 2015 21:00 Naslov sporočila: MojSTUDIJ.com-Pomoč pri pisanju in oblikovanje diplome |
|
|
vsemi enotami, Knjižnica Teološke fakultete, Knjižnica Ekonomsko-poslovne
fakultete, Miklošičeva knjižnica Pedagoške fakultete; v Ljubljani Narodna in
univerzitetna knjižnica (NUK), Centralna tehniška knjižnica (CTK), Centralna
ekonomska knjižnica ipd.
Iskanje literature v knjižnici
Marsikateremu študentu se zdi iskanje gradiva v knjižnicah zamudno opravilo. Pa
vendar se v knjižnicah s prostim pristopom, kjer je gradivo postavljeno po sistemu
UDK (univerzalna decimalna klasifikacija), med brskanjem po policah najde mnogo
zanimivih knjig, ki jih lahko koristno uporabite pri pisanju naloge. Pri iskanju gradiva v
knjižnicah pa si sicer pomagamo tudi z računalniki oz. z uporabo informacijskega
sistema COBISS/OPAC, ki je dostopen tudi neposredno s spletnega portala knjižnice
FKPV (Slika 1).
S pomočjo te mrežne aplikacije je omogočen »on–line« dostop do katalogov
slovenskih knjižnic. Z njegovo pomočjo uporabniki iščemo gradivo, ki ga knjižnica
(katere člani smo) ima, ali pa brskamo po knjižničnih katalogih drugih slovenskih
knjižnic, ki so vključene v COBISS. Za vse knjižnice, ki imajo avtomatizirano izposojo
gradiva v sistemu COBISS, lahko pridobimo informacije o dostopnosti gradiva
(prosto/izposojeno, rok vrnitve, zaloga po drugih knjižnicah …), gradivo pa si lahko v
knjižnici, kjer smo včlanjeni, sami tudi rezerviramo ali podaljšamo rok vrnitve. Poleg
monografskih publikacij (knjige) ponujajo knjižnice tudi veliko naslovov slovenskih in
tujih serijskih publikacij (revije, časopisi …). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Izdelava diplomske naloge,izdelava magistrske naloge,pisanje Seznam forumov
-> Izdelava magistrske naloge |
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12 Naslednja
|
Stran 8 od 12 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|